Ja letam na 3 monitorech na 2D panelech. Prijde mi to lepsi, i kdyz jsem si vetsinu ovladacich prvku prestehoval na 2xthrotle quadrant od Saiteku + yoke + rudder pedals.
Naprogramoval jsem si ovladani power a condition levers pres jeden programek z mysiho klikani na buttony. Je to mnohem lepsi nez porad honit cudliky mysi. Co se tyka 2D panelu je to i mnohem prehlednejsi, a kdyz si povesis monitor s overheadem nad hlavu tak i realnejsi 
Co se tyka avizovanych problemu. FMC je obcas zmateno, pokud provedes direct na posledni bod trati. Misto letu k tomuto bodu zacne letadlo nepredikovatelne krouzit. Totez ocekavej v pripade, ze bod na ktery jsi udelal direct je posledni pred diskontinuitou.
reseni: odstranit diskuntinuitu, za posledni tratovy bod narvat alespon docasne nejaky STAR, jeste pred tim nez udelas direct a aktivujes ho.
Druha a snad posledni vec je, ze pri preklikavani mezi VNAV a RTE ti crashne FSX. 
Ja uz VNAV nepouzivam (stejne jde jen o orineteacni vypocet a climb a descend si ridis sam) Naucil jsem se kvuli tomu briskne pocitat, hehe 
JEN KDYBY BYLO VICE RIDICICH CO BY SI NEPLETLI ATR S B nebo A.
- uz me nebavi jejich pokusy o strme pady pri priletech > -2000ft/m (ATR moc nespomaluje, nema vzdusne brzdy a pokud me nekdo zene rovnou do GS/na finale po nejakem strmem sestupu obcas je z toho GA - pozn. jako airbrake se muze pouzit CL na 100% a PL na GI, jenom chudaci cestaci abych jim vydaval spunty do usi.)
- uz me nebavi hadat se s jejich pokyny "minum speed na APP" (se pak divi jak jim ten vlacek roztrham letic si klidne na 120kt ias nekolik mili pred prahem. (omlouvam se timto nekolika lidem z divize na eventech, ale ridici ej ridici Nedavno jsem dostal miminum clean speed, (pro me novinka) tak jsem se dival a minimum clean by mela byt VlmB0 tj cca 140ktias, nechteli byste to prijmout za sve mili ATCs?
- uz me nabavi uzasne prikazy-dotazy na climb (LOWI SID RTT2J 08, stoupam do fl130 proti me v LOC OEJ na rnw 26 B737, a ridici stoupejte 2500ft/m nebo vice. Ja na to: tady ATR72 @%@&$$%$@!!! V tom udoli, kde neni mozne manevrovat opravdu silny zazitek Nakonec jsem sel na thrust mgmt na TO PL to notch, a VNAV na IAS na VlmB0 + wind corr, takze zadna katastrofa v udoli reky Inn. 
- Taky me nebavi vektorovani rovnou do FAFu, moc rad si dam misto toho visual APP, kdyz me ridici potrebujou nekam vrazit. (Dekuji za visual na posledni akci LKPKR-EHRD) Problem je, ze ATC me tam neposilaji schvalne, jen jim proste malokdy dojde, ze pri APP speed 180-200kt ias tu posledni zatacku na kurz pro zachyceni LOC utocim drive. Takze na osu LOC priletim nekde ve FAF. Cca 1nm potrebuju na establish a teprve potom bych mel vazeni ridici prejit na zachyceni GS. (Nemam bohuzel na rozdil od ATC radar screen, takze nevim jak jsem daleko od osy, mohu to jenom odhadovat napr z DME, pokud tedy nemam rnw in sight)
Jinymi slovy prijde mi ze spousty duvodu letani na ne moc obvykle ATR zabavnejsi nez mainstream B/A samolety.
Strasne se proto tesim na BAe-146 http://www.alliedfsgroup.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=65 Jedine co mi na ATR vadi je totiz rychlost, tedy vlastne pomalost... 
Litin
|
|