FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
NDB vs MKR v AFCAD LKMT Jeden příspěvek | Celý strom
NDB vs MKR v AFCAD LKMT   3. 12. 2008 / 00:19
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj, dneska jsem uzaviral VFR akci priletem na LKMT. Abych nebyl jen pilot samoletu - zvlast z obdivu k VFR nadsencum (ja zabloudim i v nasem mestecku) jsem si dal NDB-DME app rwy22 LKMT misto klasickeho ILS.

Mam FSX, ATR72-500 od flight1, ktera umi zobrazit dve ADF. Chtel jsem proto naladit NDB NADA a RADA. Bohuzel RADA z afcadu pro FSX odtud z peraku naladit nesla. Lepe receno sla, ale neobjevilo se needle - smerovka k ni. A to at jsem ji ladil na adf1 nebo adf2. Protoze mi na frq neznamy pilot, potvrdil obdobny problem, zacal jsem se o celou vec zajimat. Diskutoval jsem o tomto problemu i s LKMT_TWR, ktery se priznal k tvurcovstvi/uprave zmineneho afcadu.

Nejdrive si vsak ujasneme jednu vec. V diskuzi take zaznelo, ze NDB je zaroven MRK. Nuze neni.

MKR (napr. zde http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system) vysila vzdy na frq 75MHz a to se vysilanim smerovanym vertikalne do vejire - aby se prulet indikoval co nejpresneji.
NDB (napr. zde http://en.wikipedia.org/wiki/Non-directional_beacon) vysilaji dle ICAO Annexu 10 na frq 190 kHz and 1750 kHz. Mohou byt a u terminal NDB casto byvaji s MKR v jedne instalaci. NDB vysilaji horizontalne do vsech stran - aby je slo zachytit ve i vetsi vzdalenosti.

Problem je, ze jak jsem si vsimnul, tvurci afcadu se s MKR moc nezatezuji. Otevrel jsem si AFCAD LKMT v ADE v1.37 a RADA i NADA jsou "jen" NDB. Pritom pohledem do chartu ILS 22 LKMT je NADA i MM - middle markerem pro ILS rwy 22.

Podle me je pro spravne zobrazeni MM v kopitu (ikona O, M, I viz napr zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system) je potreba pridat do AFCADu k NDB jeste marker MM. Nicmene to neresi problem nezobrazovane NDB RADA.

Pokracoval jsem ve svem samostudiu dal. Kdyz jsem se dival podrobne na moznosti editace NDB v ADE editoru nasel jsem tyto informace:

1. v ADE zobrazi NDB ve vzdalenosti 25NM od ARPu letiste, ktere editujete.
2. ADE nedovoli editovat defaultni NDB
3. ADE dovoli jen pridal terminal NDB - do vzdalenosti 25NM od ARPu
4. u NDB muzete v ADE nastavit typ: COMPASS_POINT, MH, H, HH

Zatimco NADA, ktere se spravne zobrazuje je typ H, RADA, kterou muj addon nansel byla typu COMPASS_POINT.

A pointa? Po zmene na MH prekompilaci AFCADu se za zacala uspesne zobrazovat i RADA.
Jak jsem pozdeji overil, neslo ani o zmenu typu, jako o prekompilaciv ADE, ktera pomohla.

Tj tri veci pro tvurce AFCADu.
1. Terminal NDB nestaci, tam kde je v chartu MKR prosim pridavejte i prilsuny marker/markery.
2. Nevim v jakem SW byl AFCAD vytvaren, ale zjevne nejsou NDB data zcela kompatibilni s FSX.
3. v ADE lze nastavit dosah NDB. NADA ma 75nm RADA 25NM. Pokud chceme mit ARAIG chtelo by to najit, jake jsou vykony NDB a nastavit dosah podle nich, pripadne dle omezeni danych terenem.

Upraveny afcad rad poslu ci ulozim kamsi, otazka je kam...

P.S.: pro LKMT_TWR: budu se ucit mluvit rychlosti 100slov za minutu a ne vice, slibuju.

S pozdravem L.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ