|  | VFR Event dnes večer, trošku o postupech 3. 12. 2008 / 14:34 | |
|  | Jasne tyhle duvody zni rozumne, nicmene se mi casto stava, ze i kdyz je moznost, tak je mi zadost zamitnuta. Mozna ze pro zamitnuti existuje duvod, ale neni pak tedy spravne dostat na svoji zadost odpoved ve smyslu:
acft: Request NDB-DME app rwy 04 LKMT.
cntr: Negative, due to VFR traffic, expect vectoring for ILS 22.
To ze mi obcas stane ze pri odletech z LKPR smer VOZ/BODAL nedostanu na request rwy13 a to bez udani duvodu (jednou jsem se explicitne ptal na duvod a dostal jsem suse odpoved ze rwy in use je 24) uz ani nekomentuju. Zvlast, kdyz me pak okamzite po prihlaseni na LKPR_APP zenou dct VOZ. To se nicmene netykalo teto akce, kde jsem rwz13 dostal i presto, ze jsem o ni pozadal pozde a muselo mit byt vydano nove povoleni - omlouvam se a diky. 
Mas naprostou pravdu, ze za pocasi a minima je zodpovedny pilot. Ten posuzuje RVR, vuci acft/svym minimum pro dany typ priblizeni, pripadny tailwind atd.
Naopak za spravnou separaci a sekvenci zodpovida v rizenem prostoru ridici. Tj ten by mel me silene napady pilota, jak s tim kramem bouchnout o zem, korigovat.
Docela by me ale zajimalo, kdo zodpovida za dodrzeni pravidel v AIPu. Predstavte si pripad, kdy se v pouzivani v LKPR draha 24 a me se s bulikem hodi na pristani 31, toz pozadam, dostanu a pristanu. Nacez zacne vysetrovani, protoze 31 ma kvuli noise abatement proceures omezeni pro jety nad 7 MTOW. Kdo bude vinik? Pilot, ktery pozadal, nebo ridici ktery schvalil?
Souhlasim samozrejme s faktem, ze pri pristrojovych priblizenich bez GS se vetsinou doporucuje mit ve FAFu uz zkonfigurovane letadlo a z toho vyplyva i jeho nizsi rychlost. Je to pochopitelne, hlidat v letadle, ktere neumi klesat dle sestupove roviny a nema autothrust jak rychlost, tak klesani a jeste menit jeho konfiguraci je docela zaber, zvlast kdyz nevidite rwy a musite klesat podle tabulek a smer udrzovat dle pristroju.
Mam k tomu jen doplnujici otazku: je mozne nechat acft v pripade dobreho pocasi sklesat nize nez do vysky ve ktere je FAF a zaradit ho na finale visual app ne tech cca 7-9NM pred prah drahy, ale treba 4-5NM. Tedy misto nejakych treba 4500ft prilet v 3000ft. Tam uz podle me trhani vlacku moz nehrozi. Pokud si o takovehle priblizeni pozadam, nebo je mi nabidnuto a ja ho vezmu, tak budu pocitat s kratsim finale a provedu si rozpocet tak, abych deacelerovat jeste pred nim. Tj posledni zatacku uz asi poletim na flaps 15s rychlosti mensi nez 180ias. Mozna by pak v takovemhle pripade mohla byt brzda spis ten bulik/autobus prede mnou... 
|
| |
|