V Brně a pushback? Nic takového. Hlavní stojánka je vlastně "přilepená" k pojížděčce a letadla parkují směrem k té pojížděčce. A když jde letadlo na odlet, tak se rozjede dopředu a zatočí o 90° (vlevo nebo vpravo, podle toho jestli jede na 28 nebo 10). No a tento vyjížděl, akorát zatočil poněkud míň, než bylo potřeba A na jeden motor jel proto, že mu nefungovalo APU, takže se nahodil jeden motor z externího vzduchového startétu a druhý motor se potom nahazuje tlakem od toho prvního. Jenže letadlo na stojánce stojí zády k hale a při tom nahazování je potřeba zvýšit otáčky toho běžícího motoru (aby se vytvořil dostatečný tlak pro nahození druhého), takže normálně to děláme tak, že po nahození jednoho motoru ze vzducháče letadlo vyjede na pojížděčku, aby neofukoval halu tím zvýšeným výkonem. No a během toho vyjíždění na jeden motor kapitán nedostatečně zatočil a sjel do trávy. Bohužel byla po tání sněho rozmoklá, takže hlavní podvozek byl zabořený skoro po osu. |
|