Ahoj, zrovna teď laboruju s dynamikou u MiG-21F a tak nějak jsem postřehl tohe:
Letadlo je vnímáno jenom jako hmotný bod se třema odchylkama vůči zemi (pitch, roll, yaw) a na základě polohy hmotného bodu je zobrazován model letadla. Na jeho pohyb má vliv spousta parametrů napsaných v Aircraft.cfg a xx.air.
Počítá se tam s momenty setrvačnosti do těch tří směrů (pitch, roll, yaw) a to se dosazuje do vzorce, kde navíc figuruje hmotnost a rozměry letadla a podle toho se odvozuje úhlová rychlost klopení. Pak je tam ještě moment setrvačnosti letadla jako celku a ten opět společně s hmotností určuje jak rychle pohyb hmotného bodu na změny náklonů zareaguje.
Dál je tam geometrie letadla, kde jsou popsány velikosti nosných a řídících ploch, jejich maximální výchylky a jejich vlastnosti, ze kterých se přes vzorce počítá vztlak a odpor. Dál mají tyto parametry vliv na řiditelnost letadla, logicky, čím větší plocha a maximální výchylka stabilizátoru, tím větší účinost při změně náklonu
Pak jsou tam už jen parametry motoru a různé systémové věcičky, které už nemají vliv na pohyb letadla.
Tak to bylo k Aircraft.cfg
V souboru xx.air je to samé plus ještě řada funkcí/grafů, které mají vliv na řiditelnost a odpor při různých rychlostech a s těmi se pak pracuje ve vzorcích, kam se dosazují parametry z Aircraft.cfg o kterých jsem psal výše.
Tak takhle nějak jsem to pochopil já. Dělám sice do FSX, ale je to stejný i pro FS9. Co jsem tak slyšel o X-plane, tak tam se nepočítá letadlo jako jeden hmotný bod s parametrama, ale přímo s letovým modelem, ze kterého se vypočítává různý vztlak na různých částech křídla, ale to je asi tak všechno co jsem o tom slyšel |
|