FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nehoda B777 v Londyne Jeden příspěvek | Celý strom
Druhý incident Shangai - Atlanta   12. 3. 2009 / 20:06
Cirrus/Pindra
Ještě doplním:

Boeing, working with European and U.S. regulators, agreed on several interim measures for Rolls-Royce-powered 777s to reduce the risks of ice causing an engine rollback.

One of those procedures calls for the crew to advance the engine throttles to maximum thrust for 10 seconds before descending on flights that have maintained the same altitude for at least three hours, if the fuel temperature is below 10 degrees Celsius.

The General Electric engines on the 777 have a different fuel system architecture, and Boeing and GE have said the measures adopted after the Heathrow crash only need apply to 777s with the Rolls-Royce Trent engines.

But the UK's Air Accidents Investigation Branch, in its interim report, noted that testing of this "hitherto unknown phenomenon" has only been conducted on 777s with the Trent engines. "It is unknown whether other aircraft and engine types may also be susceptible,'' the safety agency said.
   Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ