ULL to určitě nebude, protože se to staví přesně podle originálního kusu, který je v NTM a ten se do ULL kategorie určitě nevleze. A naším cílem není stavět ULL zmenšeniny, které se vydávají za repliky a s původními letadly nemají nic společného, ale repliky a věrné repliky československých letadel, podle původních výkresů. A v Historické Letce máme jen Avii BH-1, která je certifikována jako ULL, ale díky tomu, že se do této kategorie hmotnostně vlezla, jinak je taky stejně velká jako originální letadlo.
Jinak Zlín XIII bude plnohodnotné letadlo díky modernějšímu akrobatickému motoru. Původní Zlín XIII měl motor Walter Major 4, ale bohužel tento typ nebyl zrovna dvakrát spolehlivý a tak jsme se ho rozhodli nahradit jeho mladším také čtyřválcovým bratříčkem z 50. let, s kterým se bude moci lítat i akrobacie.
Pro zajímavost Avia BH5 je certifikovaná jako EXPERIMENTAL, protože má zgenerálkovaný originální motor z roku 1924 a když jsme letěli do Bruselu, tak jsme museli mít povolení každého státu nad kterým jsme přelétali. |
|