V blízkosti VOR je opravdu nutné letět "ručně" (tedy např. v HDG módu), jednak jednodušší A/P (např. ten defaultní ve FS) v blízkosti VORu už nemusí stíhat a druhak - v okolí VORu je tzv. "kužel neurčitosti", kde z technických důvodů není možné určit správný radiál - VOR totiž logicky nemůže vysílat radiál "nad sebe". Čím výše si, tím dál od VORu kužel neurčitosti zasahuje.
Co se týká realstičnosti, tak pokud chceš co nejrealističtěji simulovat dnešní létání, tak opravdu nezbyde než FMC či GPS. Vor-vor (neboli Non-RNAV) navigace už se téměř nedá v ČR létat, defakto existuje pouze jedna trať ATS (W32), která se dá plánovat jen pod FL95 a slouží pro výcvikové záležitosti.
Samozřejmě z nejrůznějších důvodů (výcvik, baví je to, snaží se simulovat starší postupy) hodně lidí ještě NON-RNAV navigaci třeba online létá - ale s realitou dnešních dnů to společného moc nemá. |
|