Nejsem sice z Prahe ani rampíř, ale BLOCK časy se opravdu počítají od prvního pohybu ze standu/gatu po zastavení tamtéž a je jedno jestli je to díky pusbacku, towingu nebo vlastní silou. Krom toho si ten čas stejně určujeme sami (po intercomu ground crew nebo po rádiu handling agentuře) a dost často se tak používá pro OFF BLOCK čas kdy se fyzicky zažádá o push a/nebo start nebo je schválený (speciálně pokud se spouští ještě na standu).
Což má někdy v reálném provozu zajímavé následky, protože od OFF BLOCK času se zejména odvíjí dochvilnost dané aerolinky (bedlivě sledované a hodnocené On Time Performance) a spousta papírování kolem toho (využívání airport slotů, standů, atd.). Je tak někdy dost úsměvné, když má třebas někdo vzdálenější slot kvůli provozu na Evropou, ale vyžádá o push na čas (tím se opticky dodrží off blocks) a pak s tím zaparkuje, nebo se nechá odtáhnout někam na remote stand a tam čekají Tohle je specialita třebas Ryanairu nebo easyJetu - jejich lety pak vypadají papírově načas, přesto že jsou pak ve výsledku pozdě  |
|