Ale jo, jenomže hodně řídících na IVAO to dělá blbě.
1) Pokud tě vektoruje na vizuál, tak musíš bezpodmínečně vidět letiště a to mu musíš ohlásit v dohledu. Pak ti ten vizuál povolí. Správně by ti měl ATC říct ať mu ohlásíš letiště v dohledu. ALE PŘED TÍM NEŽ TI POVOLÍ VIZUÁLNÍ PŘIBLÍŽENÍ !!! Tohle spousta rádoby řídících nechápe.
2) Pokud letíš po standardním příletu vlastní navigací, tak mu můžeš říct že jsi připravený na vizuál jakmile vidíš, že jsi schopný udržet VMC a na to letiště trefíš sám. Letiště přímo vidět nemusíš, stačí vedět že je támhle za kopcem. Pak následuje povolení na vizuál, ale žádné on this heading nebo nějaké nařizování klesání, jenom maximálně instrukce k zařazení do okruhu, ale už jakoby to byl VFR, ale let zůstává IFR a řídící pořád od něj udržuje rozstupy, i když letí sám za VMC.
Snad je to srozumitelné |
|