FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
mazec - Airplane 2 Airplane skydive Jeden příspěvek | Celý strom
mazec - Airplane 2 Airplane skydive   5. 12. 2009 / 00:03
Rychlokvaška
Jenom bych drobně doplnil k té žluté oblasti mezi Vno (Normal Operating) a Vne (Never Exceed). Krom toho co jsi napsal (let v bezturbuletním prostředí alias smooth air) bych jen řekl, že letadlo obraty provádět může, nicméně narozdíl od zelené oblasti do Vno, kdy je možné provést plnou výchylku výškovky bez překročení maximální hodnoty přetížení (limit load factor) je nutné dávat pozor, protože může dojít nejen k překročení limit load factor (po kterém můžou nastat trvalé změny a poškození), ale také ultimate load, kdy už může dojít k celkové destrukci. Jen pro orientaci, v onom "smooth air" se počítá s turbulencí ve smyslu vertikálních nárazů větru od 50 po min. 25ft/sec při přibližně Vne.

Pokud jde o to co se stane po Vne....jsou určité drobné rezervy do dive speed předpokládající nějaký upset do střemhlavého letu, ale není to mnoho (celá problematika s oněmi design rychlostmi versus limity na IAS je trošku složitější). Poškození či destrukce draku je pak po Vne velmi pravděpodobná, záleží jen na tom, o kolik je konstrukce díky výrobci silnější, než jsou minimální safety limity. Může to být poměrně o hodně víc (viz "akrobatická" B747 China Airlines v roce 1985, kdy předpisové limity pro airlinery jsou 2.5 a 3.75 ultimate a letadlo dosáhlo 5.1 a i když se značným poškozením, ale bezpečně přistálo), ale může to být také "tak tak" nebo dokonce méně, díky údržbě, únavě materiálu, špatné konstrukci, atd. atd.
   Seznam příspěvků  
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ