Zdánlivě jednoduchá otázka, ale :
i) buď odlétám z neřízeného prostoru ( frq.=UNICOM) a někde po cestě narazím na hranici ATC-obsazeného prostoru.
ii) nebo rovněž odlétám z neřízeného prostoru a během letu se připojí příslušný ATC do tohoto prostoru.
ad i) Měl bych si průběžně hlídat, který prostor na trati je právě řízený t.j. podívat se na seznam ATC v menu SB nebo na podpůrný program ( ServInfo, apod ) a zhruba 10NM nebo 3min. před vstupem do řízeného prostoru přeladit na freqenci a ohlásit se ( standardní navázání spojení ).
ad ii) V tomto případě si obvykle ATC sám "sahne" pro letadlo. Na straně ATC je možnost navázat postupně spojení s letadly, která nejsou řízena jiným ATC, bez ohledu na to, na jakou freq. jsou naladěna ( t.j. není to přes frekvenci UNICOM ). Takže, pokud se ATC připojí, buď to uvidíte např. na ServInfu a ozvěte se mu sami, pokud ne, není to chyba a ATC se vám ozve sám.
Není pravda, že "řídídí o letadle nic neví ". FPL každého letu ( za předpokladu, že je podán via SB) vidí všichni řídící u každého letadla.
( platnost proVATSIM a +/- pro EU FIRy ) |
|