FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 21. 9. 2025, svátek má Matouš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim Jeden příspěvek | Celý strom
MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   6. 8. 2010 / 23:34
dandee
Reagujem na Tondeho v prispevku o odpovedaci...

A zvlast ked sa jedneho nemenovaneho mladeho pilota opytalo navadzacie stanoviste na cukr,tak aky cukr,odkial a kde a co s nim?Kua,to boli casy.A to lietanie v rustine....Vtedy vznikala nova letecka terminologia, o ktorej rusi ani netusili,a ze pribudlo spustu novych slovnych terminov do rustiny.Hlavne,ze si vsetci rozumeli.
Ovsem nebolo tomu tak pri ostrych strelbach nad Baltom / Baltickym morom/ , kedy sa letelo na otocku s plnymi bandami s ostrymi rachetlami ze z Plzne - na Balticke more a späť na maximalny dolet. Kua to bol adrenalin.Pristavalo sa so zbytkom 200-300 litrov / MiG-21 /co uz svietili a blikali vsetky varovne kontrolky a svietidla a nebolo palivo na opakovanie okruhu,keby nieco.No ale vlastne som hovoril o rustine,kde na stanoviskach v DDR boli nemci ,ale korespondovali v rustine a piloti boli cechoslovaci a komunikovali tiez po rusky,no a tieto dve rustiny boli uplne ine,takze vsetky pokyny sa iba potvrdzovali a letelo sa podla "manualu" na kolene,kde boli kurzy a casy,a nejaky ARK majak.Let trval 1 h 45 min rychlostou 950-1000 km/h na 10 km v rojoch po 4 masinach a pilotovi v masine pekne vytravilo a hlavne skrceny tak dlho v kabine...Kua,ale co to je proti Spitfajru za vojny.Klucii boli hrdinovia,ze do toho vobec lezli a este nechali po sebe strielat s ostrymi.

No teraz som si spomenul,ze aj ja musim byt hrdina,ked som nechal po sebe strielat ostrymi a v mierovej dobe pri Kezmarku na leteckej strelnici na L-39V pri vlekani tercov pre protilietadlove baterie.Nastupovali tam po 3 vozidlach s dvojcatami kanonmi a 1 h 30 sa kruzilo v 300 m nad terenom nad nimi. Kazdy den.Trvalo to 14 dni a ani jeden zasah! Ovsem odmena za to hrdinstvo bolo krasne polietanie s albikom nad Hohe Tatra,kde neexistovalo obmedzenie pre lietanie v narodnom parku, aspon som si to myslel,bol z toho pruser,ale oplatilo sa,ked som si vsetky stity pozrel z blizka,na dosah,par metrov,horolezci a horolezkyne mavali...skoda,ze v tom minulom storoci este neboli digital fotaky.Kazdy den po odlietani s tercom bol volny let na odviazanie a to sa nedalo nevyuzit.
Skoda,ze o par rokov neskor na tej strelnici zahynul skuseny vlekar z Kosic,byvaly moj kantor, ked mal iba vyhliadkovy let na L-29 .

Kto to docita do konca , ma u mna flasku ..... sa hovorilo kedysi , ked sa pisali vselijake hlasenia,tak dotycny napisal na koniec hlasenia tuto vetu, ale nie je zname,ze by sa niekto niekedy ozval s narokom na vydaj flasky.

Pardon za dlhy clanok,asi raz naozaj napisem knihu o tom,ako to vlastne kedysi u toho "velkeho" letectva bolo,bo stale ma napadaju ine a ine zazitky.Jeden cas som si vzdy to co ma zrovna napadlo zapisal,ale niekde som to stratil,a neviem kedy ma ten konkretny ten isty zazitok zase napadne.Neviem , ci to neni aj opotrebovanou RAMkou, alebo dokonca nejakymi inymi opotrebovanymi dielmi v tele .......mimochodom, neni tu niekde doktor?????

A to mi zase nieco pripomina : Vazeni cestujuci,vsetko je v poriadku, mimochodom nevie tu niekto riadit lietadlo?

A dost.....posledny panak.....coze je to päťdesiatka / 50 /.....
Roger....
 4x    Seznam příspěvků  
VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ