A jeje diskutovat s realnym pilotem, no pokusím se. 
- v SOP CSA pro ATR je celkem jasne receno LOC before GS. A GS zachytit shora.
- technicky AP umi (a pro 757 a 767 jsem si to overil zachytit GS i bez toho byt na LOC. Nicmen tohle je tak cesta do pekel resp. do CFIT. Kdyz uz bych to delal, chtelo by to alespon rychlou kontrolu ochraneho pasma ILS, pripadne moznych prekazek v nem. Priznam se, ze ARAIG tohle stihnout se vsemi ostatnimi ukony v cockpitu, potreboval bych na to FO.
- Pokud bych chtel zachytit GS shora pripadne rychle proklesat a zachytit zespoda, pak budu mit problem s kinetickou energii. Pri bezne rychlosti na APP 200kt mam decel alt 2000ft AGL tj na LKPR cca 3300ft. Coz mi nedava moc prostor na to z 4000ft rychle proklesat, zachytit GS a jeste pri tom nezrychlit na vic nez onech 200kt ias.
Diskutoval jsem tuhle situaci s jednim realnym kapitanem CCA. De facto mi potvrdil to, co jsem si myslel, ale i to co rikas ty.
- pokud o nic nejde GoA - a jako reason uvest spatne vektorovani
- pokud jsou podminky pozadat o visual APP - a jako reason uvest spatne vektorovani
- Pokud se nikdo nediva trochu to cituji "pritlacit a priohnout" a on se s tim AP popere. Prestrelit LOC a byt na GS drive nez LOC, pripadne zachytit GS shora.
Vzhledem k tomu, ze me nikdo za GoA nebije, tak bych si rad zachoval ciste svedomi a drzel se SOP a ICAO doporuceni. A neberte mi iluze, ze realni piloti to delaji stejne! ))
|
|