Ahoj,
faktem je, že jsem turbopropy nikdy nelítal a co jsem uváděl byla záležitost 757. Přesto některé věci ale asi ne úplně přesně chápu...
- Jak zaletíš APP je čistě na tobě. Pokud seš cleared to ILS, můžeš to letět ručně nebo autopilotem v libovolném režimu, ani to nemusí být APP. Pokud si zažádáš a visual APP, můžeš ho taky letět jak chceš - ručně, autopilotem, nebo klidně jako ILS. Jak budeš zpomalovat je taky na tobě, obecně by neměl být problém s dodržením 160kt do 4NM, nebo je to u ATRka problém? Nerozumím tomu, proč bys měl být při visual app na dlouhém finále na 120kt.
- Decel app je jako každý jiný app, jediná variable je speed a na ní závislá konfigurace (a obráceně). Decel app se dá letět s tím vším co jsem tu popsal (G/S from above, LOC before G/S) a taky se tak létá. Nějaké bezpečné vektorování je samozřejmě fajn, ale je potřeba být trochu flexibilní a dostat éro kam je potřeba bezpečně a bez způsobování problémů ostatním.
- Nikde na chartech LKPR jsem nenašel, že bys měl letět 200kt. Vidím tam jen *MAX* 220kt na SLP2 a graduální deceleraci až po 160kt na OM. Já osobně bych letěl finální vektor 180kt tak jako kdekoliv jinde, myslím že ani 170 by nebyl velký problém. Nebo se v něčem pletu? S takovou rychlostí máš pak mnohem lepší možnosti pracovat. Taky je energeticky vhodnější se větší rychlostí dostat rychleji na nižší výšku dřív a pak začít zpomalovat a konfigurovat a mít tak zálohu pro CDA a těsnější vektorování.
- Plná konfigurace - ty nikde, jen jsem to uváděl jako něco, co se dělá naprosto výjimečně, byť je to normálně standardní procedura dle SOPs
- CDA při 180kt groundspeed na normální ILS ti stačí ROD 900fpm (3deg G/S), s rezervou nějakých 1000-1300 fpm pokud to potřebuješ honit seshora
K té modelové situaci - no já bych osobně v takové situaci vůbec nic neřešil v 757...z ERASU přímo na FAF máš min. 5 majlí. Přitom zklesat 1000ft je jako nic - máš 1.5 minuty na těch 5 mil při 200kt, stačí ti 1 minuta při 1000fpm na zklesání, zbytek (čas i dostupné fpm) máš na deceleraci. Do FAFu můžeš tak doletět ve výšce G/S a navíc už na lepší rychlosti s další decelerací. Navíc jak říkám, na ERASu už bych já osobně konfiguroval kolem 180kt flaps 5. Kdybych byl rychlejší, zklesám max ROD na 4000ft a pak začnu brzdit postupnou konfigurací. Nevidím v tom problém na základě toho co píšeš (ROD 1500fpm), ale jak říkám, nelítám ATRko. |
|