pokus o volnej překlad toho nejdůležitějšího:
a) palivové nádrže - do prázdného prostoru bude pumpován dusík kvůli zamezení výbuchu
b) trup - kompozit je elektricky nevodivý; aby se el. náboj z blesku nekoncentroval v jednom místě, ale rozlil se do co největší plochy, je do kompozitu zabudována síťovina z čistého (ryzího) kovu (fine metal mesh)
Problém bude u mezer - například kolem nýtů. (Tipoval bych, že kvůli přechodovému odporu). Čím víc se nýt uvolní, tím větší bude mít přechodový odpor a tím větší teplo vznikne (při průtoku el. náboje). U B787 je těch nýtů cca 40 000.
Netuší někdo, kolik nýtů se u podobně velkého letadla uvolní nebo částečně povolí za celou dobu životnosti letadla ?
Nové normy na ochranu letadel proti blesku jsou pro veřejnost údajně tajné, takže se dá spekulovat proč, třeba aby někdo nezjistil, že jsou nedostatečné (?)
|
|