FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Praha info Jeden příspěvek | Celý strom
Praha info   23. 9. 2010 / 19:21
habl
Ahoj,

tohle léto jsem měl možnost si celkem intenzivně polétat VFR po Evropě a napadlo mě porovnat služby okolních info s tím naším. Obecně si myslím, že pracovat na infu je velmi náročné, na rozdíl od IFR frekvencí se řídící asi setkává s velmi rozdílnou úrovní pilotů a jejich požadavků.

Německo - mám zkušenosti hlavně s Munich Info, zatím asi nejlepší info, které znám. Obecně se mi v Německu létá velmi dobře. Řídící s velmi dobrou angličtinou (narozdíl od té mojí ) , fráze "radar contact" je standardem (u nás jsem ji při VFR snad nikdy neslyšel) a hlavně oceňuji trafic advisory information, které se jen vyjímečně neposkytují. Pokud náhodou máte slabší den a míříte poblíž nebo do nějakého omezeného prostoru, řídící vás na to decentně upozorní.

Rakousko - velmi dobré, podobné jako v Německu, Wien Info má občas horší angličtinu, radar contact a tím pádem trafic advisory poskytují také.

Itálie - po zkušenostech z IFR návštěv Benátek a Boloně jsem z toho měl trochu obavy a čekal spíš problémy. Angličtina s italským přízvukem, ale dá se na to rychle zvyknout. Opak je však pravdou! Mám zkušenosti s Padova Info a klobouk dolů . Takovej hukot jako v ITA jsem na infu nikde nezažil (asi by si to zasloužilo více frekvencí), řídící jak kulomet, ale kupodivu to vcelku funguje. Radar contact i trafic info se poskytují. Pozor na letové plány, ten můj se jim někde "ztratil".

Slovinsko - nepotěší ani neurazí, jednou se mi dokonce podařilo přesvědčit pracovníka na infu, aby mi podali letový plánek na další úsek do Chorvatska (ale byl to boj, jak s ním, tak o čas, ale díky, velmi mi pomohl). Úrověň bych přirovnal k našemu Praha info. Pokud si dobře pamatuji, trafic advisory se vcelku poskytuje, na frázi radar contact jsou myslím taky opatrní.

Chorvatsko - ani nevím, jestli tam info nějaké je, přehazovali si mě po cestě dolů po radarech.

Černá Hora - asi tam nemají radar? Chtěli hlásit polohy a časy přeletů dalších otočných bodů.

Albánie - už si nepamatuju, jestli to byl radar nebo info, ale příjemné překvapení, profesionální. Mimochodem, ze vzduchu je to velmi krásná země.

Co mi chybí na pražském infu? Možná trošku více profesionality a zapálení pro věc, někdy mi připadá, že když někdo z řídících udělá nějaký pr..r, tak ho za trest šoupnou na info. A když se dotyčný k tomu ještě špatně vyspí... Dále bych ocenil, kdyby i u nás byla možnost dávat trafic advisory pro VFR. A možná by na infu mohli více dbát na letce ze zahraničí, přece jenom to tady moc neznají, omezených prostorů je tady víc než dost a z vlastní zkušenosti vím, jak se každá pomoc z infa v zahraničí velmi hodí.

Jaké zkušenosti máte vy?
 1x    Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ