Zkušenost téměř identická, zejména s tím "ztrácením plánků" v Itálii.
Ještě dodám Francii, tam jsem při letu z Lyonu do Villingenu měl nepříjemnou zkušenosti, ač mi první Infák řekl, že můj plánek je aktivován, nicméně dál už o mě nikdo nevěděl, na každé frekvenci jsem musel všechno říkat znovu, kdo jsem, kam letím, kde jsem, a vyvrcholilo to tím, že po příletu do Německa ani nebylo možné uzavřít plánek, protože prostě nikde nebyl...
Osobně považuji v Evropě VFR oblasti vetšinou za zbytečné (mluvím o CZ, D, A, I, F, SLO, HR, víc jsem nezažil), je to jen spousta zbytečného kecání navíc, informace o provozu jsem vždy (!) dostal až po vykřižování či pozdě, takže úplně k prdu, průlet řízeným prostorem si člověk stejně musí vyžádat sám na příslušné frekvenci ATC, a tam následuje tak jako tak celé kolečko vyptávání znovu (kdo jstem kam letíte, co chcete), plánek neplánek, info neinfo. Jediné, k čemu mi kdy VFR oblast byla, je informace o aktivování omezených prostorů. Speciálně u nás, kde není možné do řízených prostorů vletět jinudy, než po přízemních VFR tratích, to je vlastně celé nastavené tak, že nejlíp je na tom ten, kdo mlčí, má vyplý odpovídač, plazí se kdesi po zemi a bez plánku, a maximálně si vyžádá průlet CTR, které mu stojí v cestě...
Souhlasím s tím, že jediná země z uvedených, kde to má skutečně úroveň a smysl, je Německo. Rád bych v příštím roce zkusil Británii, o té mám stále po letecké stránce vysoké mínění, snad mě nezklame
Teď čekám staccato palby o tom, jak vím prd, nikde jsem nebyl a pletu jablka s hruškama, ale protože jsem praktik a koncový uživatel-letec, tak buď je systém nastavený tak, aby nebyl samoúčelný a letcům sloužil a vyhovoval, pomáhal jim a let zlehčoval, anebo jej považuji za zbytečný.
Pozn. 1: mám angličtinu ICAO level 5, rádio a odpovídač jsou mí kamarádi, takže problém nebude v tom, že bych to neuměl používat.
Pozn. 2: o tom, jak to funguje a je účinné v USA se zmiňovat nebudu, to by se tu zase vidělo rudě  |
|