FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Položka v FMS "CRZ CG" Jeden příspěvek | Celý strom
Položka v FMS "CRZ CG"   16. 10. 2010 / 19:22
AJS
Je to hodnota očekávané polohy těžiště v hladinovém letu. Vychází se z předpokladu, že čím je těžiště víc vzadu, tím je let ekonomičtější (důvod: výškovka méně "tlačí" ocas dolů, tím na ní vzniká méně "negativního vztlaku", který musí následně vyvodit navíc křídlo, které pak letí na větším úhlu náběhu, což zvyšuje aerodynamický odpor, snižuje zálohu k high a low speed buffetu. Řekl jsem to dost zjednodušeně a laicky, prosím nechytat za slovo). Kdysi o tom byla řeč tady http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=236396&lan=0

Tedy pokud máme vyšší hodnotu Cruise CG (tzn. těžiště více vzadu), tím vyšší maximální hladinu jsme schopni dosáhnout a tím více se roztahují od sebe ty žluté fousy na speed tape udávající zmíněnou zálohu k buffetu.

Takže z toho vyplývá, že to, co se naťuká do FMS, má vliv jen na zobrazení popsaných parametrů. V ideálním případě to odpovídá skutečné poloze těžiště v hladinovém letu, kterou ale nemáme v daný okamžik jak určit, snad jen s pomocí speciálních programů pro vyvážení.

No a kde se ta hodnota vezme? Je to docela alchymie. Praxe je taková, že to tam lidi střelí od boku podle loadsheetu, kde je hodnota CG pro TOW a LW, vezme se jakási střední hodnota, pro jistotu se o trochu poníží. Příklad MAC TOW je 26, MAC LW 24, vezmu 25, odečtu tak 4, a dám tam 20. Různé firmy na to mají různé postupy, fixně stanoveného v letové příručce 737 není nic (takže to asi celé nebude tak důležité).
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ