No, až na to, že "Citroën Axel" je pouze obchodní značka (!) Oltcitů prodávaných do Kanady.
Není nic nového, že auta jsou vlastně stavebnice zu z té, tu z oné platformy. Citroen Visa byl vyvíjen v době, kdy Citroen zkrachoval a továrnu koupil Peugeot. Ještě před realizací Visy bylo rozhodnuto, že "malé auto" se bude vyrábět na koncernové paltformě Peugeot 104, kastle s úpravami. Nedotažená Visa ("Projekt Y") se prodala Rumunům. Proto ty rozdíly v motorech - a taky peroto ta řídítka, která původní Visa neměla - palubku si designovali Rumuni sami.
Nicméně - Visa tu byla - už v kabátě Oltcitu - a z výrobní linky padaly komponenty a agregáty - a z těch se to v Rumunsku dost dlouho montovalo (motor boxer, brzdové kotouče u bloku motoru, atd. atd.) Kdo sloupl na čumákové masce šipku v elipse, našel citroňácký dvě šipky ... atd.atd. Protože se díly lisovaly z forem dodaných z FGrancie, tak na různých odlitcích ty Citro znaky vydržely dost dlouho - pak i na dílech, které se vyráběly v Cluji.
Tchýněš měla takového "časného" Oltcita - a já jí dělal řidiče, měl jsem to auto prolezlý skoro do šroubku... |
|