- APU se taky spouští např. u 757 při letu do Low Visibility Procedures, pode našich SOPs v klesání při průletu 10.000ft. Důvodem je mít okamžitě k dispozici připravený náhradní zdroj elektrické energie, aby při výpadku některého z generátorů byly automaticky k dispozici stále tři nezávislé zdroje napájení pro zachování plné Fail-Operational funkčnosti Autolandu Autopilota.
- APU se někdy spouští i za letu, pokud je kupříkladu problém s výstupy tlakového vzduchu od motorů - jako dodatečný zdroj pro tlakování, většinou ovšem omezený použitelností s výškou.
- Omezení spojené s operační výškou pro použití APU je většinou záležitost tlakového vzduchu, elektrický generátor by měl být schopný dodávat energii v celém rozsahu provozních cýšek letadla (ostatně generátor na APU je víceméně ten stejný jako na motorech). Samozřejmě ale vše bývá různé u různých typů letadel
- APU není nic jiného než malý proudový motor. Koneckonců ten co máme v 757 je prakticky téměř totéž, co má pro pohon čtyřikrát pod křídly BAe 146/Avro RJ aneb Jumbolino, aneb Whisperjet aneb 4APU4U