Obecně engine anti-ice jde zapnout před vzletem, pokud vím, u všech letadel (mluvím o odmrazování huby proudového motoru teplem, nikoliv o jiných systémech). U křídel to záleží na konkrétním typu letadla. Třeba u Cessny 680 lze mít wing anti-ice už před vzletem a v jeho průběhu, u 737 záleží na konkrétním provedení. Některé jej mohou mít před vzletem, v jeho průběhu, poté, co poloha plynových pák překročí určitou hodnotu, se samo vypne, u jiných na zemi vůbec zapnout nejde (takové jsem lítal jen dvě, pětistovky SWU a SWV, zatímco většina ostatních Classiců, se kterými jsem se setkal, měly první provedení). Zajímavé je, že i tam, kde to na zemi jde, je na 737 jeho použití zakázáno v případě aplikace odmrazovací kapaliny, pravděpodobně proto, že teplem dochází k jejímu znehodnocení.
Takže skutečně použití na konkrétním typu letadla je v závislosti na jeho letové příručce. |
|