No, pakliže zkusím eliminovat novinářské perly, tak význam pro letectví (výhody a důsledky) vidím následovně:
Zkusme nahradit ve druhém odstavci slovo radiovýškoměr slovem GPS (či jiným systémem který určuje umožňuje určovat výšku pomocí satelitů také např. Galileo aj.)
Pakliže si na mapkách každý stát určí "nulu" sám, nemůže tudíž existovat žádná absolutní a jakmile sedneme na zem, bude se vždy lišit (nevezmu li v úvahu matematické přepočty aby ta elektronická krabička věděla... ááá jsme v Čechách, budeme přepočítávat na Balt).
V případě, že by se přešlo na Wo, musí se předělat všechny letecké mapy, což je nevýhoda, vyvážená tím, že kdekoli na světě bude souhlasit výška letiště v mapě s tím, co ukáže elektronika. (oprostěme se od toho, jakou má v současné době přesnost civilní systém GPS a uvažujme o tom, že je technologicky velmi blízká situace, že přístroje satelitní navigace budou i výšku ukazovat v dynamickém režimu s přesností centimetrů)
V této souvislosti pak zavedení Wo do letectví velký smysl, protože by tím bylo možné mít v letadlech spolehlivý druhý systém na měření absolutní výšky (barometrický systém je relativní, protože z principu je závislý na znalosti jedné neznáme kterou je tlak)a jediné co je schopné měřit absolutní výšku na terénem je v současnosti radiovýškoměr. |
|