STAR je myšlená a na mapě vyznačená příletová trať a není na tom nic moc složitýho. Důvodem pro použití STARů je, aby řídící v reálu nemusel říkat letadlu postupně všechny body, kterými má proletět a řekl mu jen název příslušného STARu.
Když v reálu ( nebo IVAO/VATSIMu) přiletí letadlo například k VOZ a letí do Prahy, tak mu řídící dá "...pokračujte VOZ3W arrival " a pilot ví, že má pokračovat po trati na mapě označené jako VOZ3W. Výhoda je v tom, že řídící už dál nic neříká - jen klesání - a může se věnovat dalším letadlům , což zvyšuje bezpečnost.
Pozor - je na pilotovi, aby letěl po STARu správně, t.j. řídící ho nenavádí, naopak pilot musí být schopen zaletět STAR tzv. vlastní navigací. To může být buď tak, že letí po radiále VORU nebo pomocí zmíněné R-NAV navigace. Vždy ovšem platí, že to, jak se udrží na správném STARu je jeho starost. Klasické STARy jsou většinou konstruovány tak, aby se letělo po nějaké radiále VORu nebo podobně, takže je lze zaletět přesně i s defaultním letadlem ve FSce ( třeba právě zmíněný VOZ3W na dráhu 24 ).
STARY obecně létají všechna letdala , která umí IFR navigaci, tedy i malá i velká ( tzv. WOI ---> 747 ).
Mám dojem, že neucelenější informace o STARech a podobných vymoženostech nalezneš tady v diskusích zadarmo, nebo v knize " Postupy pro lety podle přístrojů" autora Soldán za cca >250CZK ( prodejna na staré Ruzyni, apod. ). |
|