FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Najděte 5 rozdílů Jeden příspěvek | Celý strom
Najděte 5 rozdílů   22. 4. 2011 / 13:26
Willhelm   
Nejsi divnej.
Já uvažoval zda psát nebo nepsat... No tak se asi budu opakovat, ale třeba Concorde a Tu-144 jsou sice podobné, ale to proto, že zadání měli technici stejné a technologické možnosti obou realizačních týmů byly v ten samý čas podobné. Kdyby dnes dal někdo peníze na vývoj nazdvukového pasažérského letounu, bude v parametrech i nízká spotřeba se kterou budou technici velmi težko zápasit. Nicméně vzhledově by z toho vylezlo něco hodně podobného Concordu a Tu-144, na poli poznatků nadzvukového letu jsme zase tak moc nových objevů neučinili a fyzikální zákony platí pořád. Trochu jednodušší by asi byla elektronika a navigace.
(Odbočka)
80% Rakušanů věří, že proud vzniká v elektrické zásuvce. V ČR stále více lidí věří, že maso vzniká někde vzadu ve skladových prostorách XYZ. (XYZ=Dosaď si jméno svého oblíbeného hyper-duper marketu.)
(Konec odbočky)
V souvislosti s "odbočkou" začínám mít pocit, že čím dál více "Českých kapacit a odborníků" na leteckou konstrukci věří, že nová letadla vznikají prostým kopírováním již funkčních letadel. Vývoj a zkušenosti na poli konstrukce letadel za těch více než 100 let od prvního letu bratří Wrightů se posunuly o notný krok dále. Ať už v oblasti materiálů, aerodynamiky, nebo třeba ergonomie kokpitu.
První generace konstruktérů letadel nebyla vázaná normami. Byla to výroba na koleně. Když se ale po první světové válce začaly letadla využívat k dopravě cestujících, začal být kladen důraz na bezpečnost pasažérů. Každá nehoda, každý život který zhasl v letadle, pak vytvořil nový poznatek "takhle ne - to je riziko" a ten musel být při konstrukci nových letadel respektován.
Kdysi do kokpitu patřil pilot "hrdina - drsňák - zvládnu to sám" dnes se klade důraz na spolupráci dvoučlenné posádky. Týmy psychologů pracovaly dost dlouho na tom, aby zjistili optimální rozložení přístrojů na palubní desce tak, aby riziko přehlédnutí nějakého důležitého údaje bylo co nejmenší. Tyto poznatky dnes naštěstí používá drtivá většina konstrukčních týmů a proto i glass kokpity moderních letadel vypadají pro laika podobně.
Nicméně ukázat tyhle dva obrázky předškolnímu dítěti, tak najde rozdílů desítky. Nehledě na to, že mysl konstruktéra nebo mechanika bude uvažovat o tom, od jaké firmy je ta či ona periferie a jaký interface používá, jaký je k ní servisní přístup atd.
 
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ