Vypadá to divně, i když svůj smysl to má - cestovní rychlost 180 - 220 kts a k tomu celkem výrazná úspora paliva, to zní dobře. Akorát mě trápí dvě věci:
1) Omezené použití k náložení/vyložení při běžících rotorech. Tak nějak si nedovedu představit, že businessman se jen tak proplete kolem běžící vrtule, aby mohl nastoupit. Taky si nedovedu představit, jak s tímhle budou na háku někoho vytahovat z moře. Třeba to bude umět jednu vrtuli vypnout :-/
2) Celkem by mne zajímalo, jak se tohle bude chovat při výpadku turbín, sice to má spojení převodovkou, takže by to mělo nějak zvládat autorotaci, ale vzhledem k vyšším odporům v soustavě i čelnímu odporu bych tipoval, že ve srovnání s konvenční helikoptérou to půjde k zemi jako šutr...
3) je to strašně vošklivý, ale to jen můj subjektivní názor, tak to nepočítám... 
|
|