Řekl bych, že primární pro ty lidi je čas a pokud takový stroj (BA609, X3, něco na bázi X2) má mít výhodu, tak jde o to, aby se to vyplatilo vůči vrtulníku, který bude mít nižší náklady (především asi pořizovací) a kombinací vrtulník letadlo, která je zase rychlejší, ovšem až od určité vzdálenosti. Je to prostě mezistupeň, jakási mezera na trhu, ovšem osobně si nemyslím, že by byla dostatečně velká, aby pro tento typ klientely byla zajímavá.
Osobně jsem to vyčísloval spíše s představou severoamerického trhu, kde jsou obrovské aglomerace, ale vzdálenosti mezi nimi jsou rovněž velké a tento mezistupeň nemá takovou výhodu. V evropském prostředí to má jistě větší smysl, stejně mám pocit, že ten prostor tam není takový.
Nebo to zkusím vzít ještě jinak, velká korporace si prvně koupí nejspíš letadlo, na rychlejší přesun dálkový, protože po městě to stále zvládne auto, až v druhém kole si pořídí vrtulník a pokud už má ten, tak něco ala X3 už nemá smysl pořizovat, samozřejmě může uvažovat rovnou nad koupí X3 místo vrtulníku, ale je tu otázka - vyplatí se vyšší pořizovací cena ?
Pokud se nepletu, tak u nás doma, u vás asi taky, jsou čistě pro tyto účely kupovány stroje typu EC120/EC130, nic většího zatím ne a proti nim má něco jako X3 5-10x vyšší cenu, vyplatí se to ?
Peace brothers...  |
|