Hehe, tak tak...
MiGy-29 ve Farnborough - to ještě bylo "Video 2000" (kde tenkrát byl internet, YouTube !!!) - měl jsem zrovna tuhle nehodu nahranou a šel jedno políčko po druhém a počítal reakci pilotů, protože i katapultáž má nějakou sekvenci a po zatažení za madla nejdeš ven hned, ale po několkla (přesně daných) zlomcích sekundy - a vyšlo mi, že reakční doba (od střetu do iniciace katapultáže) byla menší, než 0,4 sec. - a bylo mi jasné, že je dobře, že jsem se za mlada krzevá brejle k tomu letectvu nedostal !
Ale to s tím Su-27 už je trošku přibarvený - na APU přistál jeden z Ruskije Viťazi v Bratislavě a o pojíždění nebylo ani pomyšlení, natož zatáčet. Nevím jestli někdo z vás přistával omylem na zavřený podvozek, sám za sebe musím říct že i u prostinkého blaníčka si to člověk uvědomí dřív, než to dosedne na zem. Jak známo, blaník na to byl konstruovaný, takže žádný průser, jen poloha při dosednutí byla o necelých 30 cm níž, než pokaždé - a musím říct, že ta změna perspektivy je sakra znát a doba, než blaníček ve "flairu" proklesal tu necelou stopu, mi připadala jako věčnost. Oba s instruktorem (bylo to na začátku výcviku) jsme přesně věděli, co jsme podělali. Poučné do zbytku leteckého života, zlatý blaník !!! |
|