FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT MAch nebo TAS? Jeden příspěvek | Celý strom
OT MAch nebo TAS?   20. 10. 2011 / 13:00
AJS
Třeba pro tu navigaci. Ze znalosti TAS a Ground speed, plus heading vs. track, vypočítáš aktuální vítr. A naopak, i pokud nemáš takhle sofistikovaný stroj a vítr jen odhaduješ (případně máš z předpvědi), tak TAS je hodnota, kterou použiješ v navigačních výpočtech. Nezapomeň, že ne všechny letadla mají GPS nebo inerci. V blízkosti země je to však více-méně pro praktické využití shodné s IAS, neboť rozdíly jsou zanedbatelné.

Jinak je pravda, že za letu je TAS z hlediska pilotáže pro rovně letící letadlo jen jakousi informativní hodnotou kdesi v rohu displaye, primární je, jak píše kuma, do určité rychlosti (a výšky) IAS, a pak Machovo číslo. Něco jiného je to u stíhaček, to by vysvětlil asi tonde nebo dandee, jak se v praxi používala "tenká" a jak "tlustá" na rychloměru. To by zajímalo i mě
   Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ