Třeba pro tu navigaci. Ze znalosti TAS a Ground speed, plus heading vs. track, vypočítáš aktuální vítr. A naopak, i pokud nemáš takhle sofistikovaný stroj a vítr jen odhaduješ (případně máš z předpvědi), tak TAS je hodnota, kterou použiješ v navigačních výpočtech. Nezapomeň, že ne všechny letadla mají GPS nebo inerci. V blízkosti země je to však více-méně pro praktické využití shodné s IAS, neboť rozdíly jsou zanedbatelné.
Jinak je pravda, že za letu je TAS z hlediska pilotáže pro rovně letící letadlo jen jakousi informativní hodnotou kdesi v rohu displaye, primární je, jak píše kuma, do určité rychlosti (a výšky) IAS, a pak Machovo číslo. Něco jiného je to u stíhaček, to by vysvětlil asi tonde nebo dandee, jak se v praxi používala "tenká" a jak "tlustá" na rychloměru. To by zajímalo i mě |
|