Kumo, při vší úctě, absolutně teď nechápu, kam míříš.
Je to asi věčný boj, vedený v minulosti i tu na péráku, mezi civilními dopravními piloty na jedné straně a plachtaři, stíhači a teoretiky na druhé, ale skutečně, pro leteckou dopravu a létání v hladinách jsou skutečně stopy proti metrům požehnáním. Já vím, blbě se z nich počítají dokluzy, blbě se v nich orientuje teoretikům, jsou příliš "jemné" pro stíhače. Ale cestovní hladiny jsou, už podle názvu, pro cestování, a metry, které jsem také hojně zažil, jsou strašně nevhodné. A jestli si mimo řízený vzdušný prostor někdo, třeba i já, poletuje s Orlíkem na metry - vždyť to proboha nikdo nezakazuje...
Jestli je tlak v hydraulice 3000PSI, nebo 20,68MPa, nebo osmdesát brambor na plátek eidamu, je mi fakt jedno, prostě se naučím danou cifru, a když to poklesne, je špatně. Nevím, kam míříš tou svojí ironií, že to dělá piloty unikátními, viděl jsem různé chlubily, jednou se tasili jak rychle lítají, jednou kolik to váží, kam to doletí, co podletěli, ale v životě jsem nezažil někoho se chlubit tím, že nastavuje výškoměr v palcích rtuti...?!?
Tondem zmíněný tříručičkový feetový výškoměr je skutečně zhouba, proto se v civilní dopravě už leta nepoužívá, síš se divím, že při tolika možnostech, jak se s tím bezpečně poprat (viz klasický výškoměr, jako měly B737 classic a ATR), si slovenské letectvo vybere tu nejhorší...
A po Německu půlky dvacátého století se mi teda rozhodně nestýská!
|
|