Doktore, měl by sis to přečíst ještě jednou. Ono se za tím opravdu schovává trochu víc, než jen hrušky nebo jablka. O tom, že 1000 stop je výhodná vzdálenost rozestupu, se nemusíme bavit, to za nás určily zkušenosti. Ale vem si to třeba v praxi - když na tebe vybafnu, jakou hladinu bys použil pro let z Prahy do Ostravy - FL210 nebo FL220, tak automaticky a bez přemýšlení řekneš (tedy nevim jestli ty, protože moc virtuálně nelítáš; tedy mám ten pocit), že to je FL210, protože na východ vedou liché. Je to prosté, jednoduché a nedá se na tom moc splést. Když bych se zeptal na tu samou otázku a dal ti na výběr mezi 6100 a 6400 metry, už bys nad tím musel hodně přemýšlet, hledal bys tabulku, nebo z hlavy vytahoval nějakou naučenou básničku. Samozřejmě, dá se to naučit, ale je to komplikace navíc. Riziko, které by mohlo stát životy stovky lidí, když se někdo splete...
K té přesnosti - přístroje jsou oba stejné (a stejně přesné), ale odečet z toho feetového je třikrát přesnější právě proto, že má menší jednotku. Prostě ty rozeznáš mezi dvěma jednotkami třeba 10 poloh, ale zatímco u metrového tak určíš max decimetry, tak u feetového máš přesnost něco přes 3 cm....
Máš to něco podobného, jako nastavování výškoměru v palcích rtuti místo hPa. Pomocí čtyř číslic můžeš nastavit v hPa tlak tak, že rozdíl mezi dvěma hodnotami (po sobě jdoucími) bude cca 7 metrů. Já díky 4 x menší jednotce (setiny palců) mám rozdíl pod dva metry. Správná jednotka byť umělá může přinést výhodu...  |
|