V takové 757 bereme někdy paliva až po špunty, aneb nastaví se uměle o fous víc než to pobere a počká se až to vypne auto cutout při tankování. Záleží holt na aktuální teplotě a hustotě paliva, kolik se tam toho vejde doopravdy, panel na tankování je v tunách (librách), ne litrech (galonech). Týkalo se to hlavně letů z Londýna do Toronta, tam co let to jinej způsob jak se tam dostat (někdy přímo, někdy těch stop, někdy in-flight re-plan, někdy Decision Point procedure) a čím víc paliva, tím líp. Nedivil bych se, kdyby se pro nejaké lety 737 ládovala podobně.
Jinak není MTOW jako MTOW. Výrobce si nechá éro certifikovat na nějaké hmotnosti, ale provozovatelé pak dost často volí nižší, aby ušetřili na přistávacích poplatcích a dalších na MTOW závislých finančních nákladech. Třeba 757-200 je certifikovaná na 116 tun, ale naše éra ve flotile máme MTOW na 108, 113 a 115 tun. Přitom je to pořád ta samá 757ma. |
|