Ze Skyservice uz SWG vytezil, co mohl, a ted jede dal, pred par tydny koupili nejakou cestovku v USA, takze se bude litat pres Atlantu, Nashville a Cincinatti. Protoze amici maji dovolenkovou sezonu v lete a Kanadani v zime, zajisti jim to celorocni rovnomerne vyuziti, tudiz uz nebudou tolik potrebovat gastarbeitry. Navic, jak rikaji mistni, kanadani na masovou turistiku na jih teprve prichazeji, takze tady to jeste potencial ma. A u nas taky, prumernej Homolka jeste neni pripravenej na to, aby si dovolenou zajistoval sam, nebo v zahranici. Je to krasne videt na ochote nasincu trmacet se v 737 na druhej konec sveta. Leti to totiz z Prahy a posadka mluvi cesky.
A tak co, v nejhorsim, kdyz skonci vsechny charterovky na svete, budem litat pro low-cost. Tuhle jsem lital s jednim starsim F/O, bylo mu 66let (!), v kanade totiz muzou litat i po petasedesatce, ale uz jen jako copiloti. Lital F-27, B 707, 727, 737, Tristar, A-310, MD-80, to vse asi pro pet firem. Na jeho priklade jsem si uvedomil, ze pro vetsinu pilotu je normalni, ze letaji nejakou dobu pro firmu, ta zkrachuje, tak jdou k dalsi, za pet let neni, tak jdou zase o dum dal, i za cenu, ze jsou treba pul roku, rok bez prace. Jen my, na zacatku sve drahy, mame tendenci prilis spojovat svuj zivot s jednou spolecnosti, a bojime se, ze kdyz klekne, je amen. Neni. Akorat se clovek bude muset sbalit a prestehovat se, coz pro vetsinu z nas, ze zeme, ktera nemela nikdy kolonie, je tezko predstavitelne |
|