Souhlas. Ohledne prechodu z dopravy na male jety jsem to zminoval spis ve smyslu, ze piloti delaji "krok zpet". Jinymi slovy - nejdou do briefing room, kde na ne ceka slozka s dokumenty k letu, nedojdou do letadla, kde na ne v kokpitu ceka cerstve nalita kava a vzadu v kuchynce uz se loaduje obed, ale nekdy si sami planuji, behaji po handlingu, ometaji smetackem zasnezene letadlo, kupuji v hale catering, krytuji si letadlo, cekaji EOBT +x hod na odlet protoze si klient dal vic chodu na veceri a vychutnavaji si pesi prochazky s tezkymi kufry pres cele stojanky, protoze transport neni v cene handlingu a je moc drahy... apod.
Nebylo to mysleno tak, ze uroven jejich praxe je na nizsim levelu, to ani nahodou. Naopak, zavidim praxi a pohyb ve viceclenne posadce, protoze to ja az tak moc bohuzel neovladam a vubec nejlip se citim "vepredu" sam.
Co jsem se takhle setkal s cestujicimi, tak komfort (znacka jogurtu, teplota kafe v termosce) je samozrejme jedna vec, ale bezpecnost je druha vec, o nic mensi. Takze se nekdy prozenem v noci kolem bourky, pri priblizeni to pekne vomrzne a tak dale, ale dostanu je bezpecne z mista A do mista B, a cestujici si to celkem pamatuji a davaji mi mnohem vetsi duveru, pokud do toho podruhe musime znovu. Samozrejme, po tom jsou i extremy, kterym je to jedno a jejich hlavnim pozadavkem je, aby to nehoupalo, protoze se jim vyliva sampanske ze sklenicek. |
|