|  | |  | Route Finder Ti najde trasu ze vstupního do výstupního bodu trati.
Pro let z Ostravy do Rima je to:
LKMT SID HLV UM984 STO UM725 GRZ UN737 BOL STAR LIRF
( pro rypaly - co prestaly fungovat v RF CDR a RAD tak jsem je proste pro sve lety zrusil taky )
Magicke SID na zacatku a STAR na konci znamena Standard Departure a Standard Arrival Route, hezky cesky standardni odletova a standardni priletova trasa.
Jinymi slovy - trat zacina na HLV a konci na BOL.
Takze z hlediska odletu musis zjistit, jak se z drahy v uzivani v Ostrave dostat na HLV a naopak jak se z BOL dostat na drahu v uzivani v Rime.
A zde nastupuji mapy letist. Bud muzes pouzit Eurocontrol AIP mapy nebo simcharts.org, na oboje je treba registrace,...
Predpokladejme, ze draha v uzivani v Ostrave je 22. To zalezi prevazne na vetru, ale to asi neni treba zminovat.
Budes hledat tedy mapu, ktera ma na sobe uvedeno SID, runway 22 a cil HLV. Nevim jestli je pro to nejaky predpis, ale co vim tak vzdycky nazev te odletove/priletove trasy zacina tim bodem, pro nas pripad je to HLV4F.
A dole mas popis (nebo to vykoukas ze schematu): Intercept OTA R-222 to HLV. Neboli hezky cesky se napojis na radial 222 radiomajaku VOR OTA a ten te povede az na HLV.
V pripade vzletu s 04 by to bylo malinko komplikovanejsi: Climb to 1500', turn LEFT to OTA, turn RIGHT, OTA R-222 to HLV neboli stoupej smerem drahy do 1500 stop, toc doleva na OTA, toc doprava na radial 222 radiomajaku VOR OTA a ten te povede az na HLV.
Tim se cas na trase a letis, a letis, a letis.
Priletova je malinko komplikovanejsi, predpokladejme drahu v uzivani 16L.
Hledas tedy STAR, zacinajici BOL a drahu 16L. Najdes dve moznosti pridelovane ATC, BOL4C a BOL3D. Vyberme treba BOL4C (nekdo muze doplnit co je realnejsi, ja to nevim).
V popisu je BOL (K250) - MIKSO (K210) a dle schematu si pro jistotu overime, ze se skutecne leti primo z BOL na MIKSO.
Fajn, a ted se musime nejak dostat z MIKSO na drahu.
Budem teda hledat mapu, co bude ukazovat priblizeni z MIKSO na 16L a najdeme mapu ILS16L.
A z mapy zjistis par dulezitych veci, jako je frekvence ILS, kurs, vyska vstupu, vyska pro rozhodnuti, postup pro nezdarene priblizeni atd.
Nepopsal jsem to asi uplne ARAIG, minimalne jsem si odpustil vyckavani na prislusnych bodech, ale pro prehled to snad staci 
Hezky let a pozor na mraz, ja dopoledne zkousel Be-200 (XPL) a nez jsem zjistil, jak nastavit APU aby spravne topilo tak jsem trikrat zmrznul 
|
| |
 | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 13:30 |
|
 |  | FMC - Fabo™  | 04. 02. 12 v 13:34 |
|
 |  |  | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 13:49 |
|
 |  | FMC - leonell  | 04. 02. 12 v 14:13 |
|
 |  |  | FMC - Cesmina  | 04. 02. 12 v 14:22 |
|
 |  |  |  | FMC - leonell  | 04. 02. 12 v 14:32 |
|
 |  |  |  |  | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 15:06 |
|
 |  |  |  | FMC - Koprik  | 05. 02. 12 v 00:49 |
|
 |  |  | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 18:49 |
|
 |  |  |  | FMC - Mike2811  | 04. 02. 12 v 19:43 |
|
 |  |  |  |  | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 19:58 |
|
 |  |  |  |  |  | FMC - jose75  | 04. 02. 12 v 21:16 |
|
 |  |  |  |  |  |  | FMC - Lejzy  | 05. 02. 12 v 00:07 |
|
 |  |  |  |  |  |  | FMC - leonell  | 05. 02. 12 v 08:24 |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | FMC - jose75  | 05. 02. 12 v 13:04 |
|
|