Dobrý den, občas si čtu diskuze o létání na síti a protože jsem to nikdy na IVAO nebo VATSIM nezkusil, napadá mi dost otázek pro případy, kdy letiště odletu, ani příletu není obsazeno řídícím letového provozu , jako např.
- používá se při létání na síti (IVAO, VATSIM) v takovém případě také ATC z počítače?
- jak se domlouvají např. dva, tři piloti, kteří chtějí na tomto letišti přistát téměř současně (pokud by se snad taková situace vyskytla)?
-navazuje pilot spojení s řídícím při případném přeletu řízené oblasti, např. při letu IFR a jak to pozná, že je oblast právě teď řízena?
- jak pilot ví, kdy může začít pojíždět a z jaké ranveje má, při nepřítomném řídícím a za nepoužití počítačového ATC, odletět a jak se dozví, že může vjet na ranvej a vzlétnout nebo jen pozoruje oblohu, jestli náhodou nepřistává nějaký kolega?
- jak ví, na jakou dráhu má přistát a na jakou stojánku zarolovat a nebo co v případě letu IFR, kdy příletové letiště bylo před jeho letem obsazeno, ale v průběhu letu se řídící odpojil, může pilot použít počítačového ATC?
Pro Vás, zkušené piloty létající v síti, to asi budou naivní otázky (možná pro některé přímo -slušně řečeno- hloupé otázky), ale pokud by se mezi Vámi našel některý, který by byl ochoten na ně odpovědět, byl bych mu vděčný, prosím také o použití co nejméně neoficiálních zkratek . Děkuji. |
|