|  | pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy 3. 7. 2012 / 20:39 | |
|  | Doplnil bych k tomu jen kraťoučkej odstaveček obecně k tématu tzv. Cold&Dark.
Pamatuju si na svoje FSkový léta, tak vím o čem mluvím Ale je trochu problém, pod čím si spousta FSkářů představuje vypnutý éro. Existuje jakási přehnaná snaha o ARAIG a piloti se předhánějí v tom, kdo rychleji a správněji nahodí Cold&Dark kokpit, kde je všechno na OFF...
U dopraváků ale neplatí, že Cold&Dark znamená, že jsou všechny switche v pozici OFF. Dokonce opak je pravdou - většina věcí zůstává zapnutých, protože jejich skutečné zapnutí v systému řídí logika - např. při spuštění motorů se automaticky připojí motorové generátory a odpojí APU, nebo přepnou ventily vzduchu od motorů a zavře ten od APU, apod. Zbytek jsou prostě systémy co běží pořád, vypínají se jen výjimečně při nějaké poruše, jak psal Radimmmmmm. Jejich použití si řídí éro samo (např. od určité rychlosti, nebo po vzletu, spuštění motorů, atd).
Dám příklad ze 757 - v Cold&Dark kokpitu je na ON všechno vyjma IRS, ELEC HYD pumps, FUEL pumps, WINDOW HEAT, PACKS (a to poslední ještě není nutný), SBY PWR a BATT. Nepočítám "přepínače" jako anti-ice a světla, které se používají jen v případě potřeby. Zbytek je pořád zapnutý, ať je éro ve vzduchu, nebo vypnutý na stojánce. |
| |
|