FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Počasí Jeden příspěvek | Celý strom
Počasí   6. 7. 2012 / 16:37
Rychlokvaška
Fuel tankering je vcelku běžná věc, důvodů může být spousta - většinou je to cena, někdy taky nedostupnost nebo omezená (pomalá) dostupnost paliva v destinaci, pochybná kvalita, notoricky nevyzpytatelné počasí (trěbas Corfu ráno) nebo i časové důvody - třeba nedostupnost tlakového tankování, atd.

Ta cena je ale nejčastější - někdy je rozdíl dost markantní, na tuně paliva (cca $900 v dnešních cenách) to může dělat i $150 - to je z poslední doby třeba příklad Menorca vs Gatwick. V takovém případě se snažíme nabrat co jde i na otočku, abychom nemuseli ideálně tankovat vůbec. Těch 50kg spáleného paliva navíc za každou takto "zbytečně vezenou" tunu se bohatě vyplatí. Netankuje se ale "po špunty" jak by to mohlo vypadat, v takovém případě je u 757 hlavním omezujícím faktorem Maximum Landing Mass (cca 90t) a taky nutnost přistát ideálně s max. 5500kg paliva na každé straně v křídlech. Maximem je 6500kg a ta tuna míň je vyzkoušená hodnota, aby se horní hladina paliva nedotýkala uvnitř nádrží horní strany křídla a nevznikla tak kondenzační námraza díky podchlazenému palivu, což může být problém i v létě (a odmrazování je na takových letištích většinou nedostupné a musí se tak čekat, než to roztaje).

Tankering ale zase naoplátku nelze použít všude, v našich SOP to například máme zakázáno na tzv. short&narrow letiště (např Skaithos) a na letiště kde je kontaminovaná dráha (sníh, led, břečka, stojící voda, ... ).
   Seznam příspěvků  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ