No já jsem do toho vnesl prvek hořkosti, takže pro vysvětlení připojím svůj pohled na věc.
Samozřejmě Redbuláci nemaj s těma, co rozlámali toho inkriminovaného blaníčka nic společného, než (!) společný dohlédací úřad. Myslím, že je pravědpodobné (nepochybné), že:
- ti co měli smrřák na blaníku měli blaníka v kdovíjakém režimu, kdovíjakém pořádku, s kdovíjakými papíry. Rakouský protiletecký úřad (RPÚ) šetření této nehody z nepochopitelného důvodu protahuje donekonečna a kauzu stále neuzavřel.
- uzemněná je jen ta část (armáda) blaníků, které mají konstrukčně starší (nezpevňovaný) centroplán. Ostatní blaníky i tak lítaj (áčka, dvacettrojky, vivaty a taky blaníky z obnovené výroby - ty všechny už mají ten pevnější centroplán a nosník) a tak ti, kteří by do toho chtěli vrážet prachy, mají cestu jak svého starého blaníka vyztužit a legálně dostat do vzduchu (byť se některé postupy jeví jako přinejmenším krkolomné a přenýtování hlavní přepážky a zakoupení nových křídel dost nákladné)
- RB jsou profíci, na které je vidět, takže určitě mají blaníky legální, tedy asi některý ze zmiňovaných. S ohledem na vše ostatní si myslím, že cena za vyztuženého blaníka (nebo vyztužení - rekonstrukce - zakoupení nových křídel) pro RB nebude zas taková finančí darda.
- S určitou licencí se dá předpokládat, že i na své krkolomné kousky mají RB patřičná povolení svého dohlédacího RPÚ, jinak by to asi mohli těžko zkoušet (a chlubit se tím).
- To co mne vytáčí ale je očividný rozpor mezi bytelností blaníka na jedné straně, jak ho se souhlasem RPÚ v rozporu s příručkou předvádějí RB - a "prohnilostí ničemného kluzáku odkudsi z Východu" na druhé straně - což je apel jiného oddělení téhož RPÚ, které zjevně zcela záměrně (na čí objednávku?) stále neřeší zmíněnou katastrofu.
Pokud nejde o objednávku dealerů laminátových dvousiců, tak mne nic jiného, než "pomsta za Temelín" nenapadá. |
|