On clověk nemusí letět na AP, ale hodí se mít před sebou takovej drobnej plánek na navigačním displeji, že jo Od toho se tam ty body dají, konstruovat, od toho taky existuje fix page, apod. věci, které využíváme celkem běžně, když si "malujeme" co budeme ve skutečnosti dělat a ne co je na mapkách jako procedura...
Takže záměr chválím, dobré přemýšlení
No máš vpodstatě čtyři možnosti:
1. Udělat si trasu z A do B, s tím, že v místě lowpassu X si najdeš nějakej bod (cokoliv na letišti, radiomaják, fix) a zkonstruuješ si něco jako jeho počátek a konec (fffffrrr/ddd - aneb fix, radiál, distance) a tyhle dva body zakomponuješ do trati.
Například letíš LKPR - lowpass v LKTB - LKMT. Tak si vytvoříš route, zadáš si odletovku v Praze a příletovku v Ostravě a trať tak nějak přes BNO VOR. No a pak vlezeš do LEGS a před BNO plácneš ze scratchpadu BNO274/5 a za BNO pak BNO094/5, spojíš discontinuity a budeš tak mít v trati krásný 10nm dlouhý úsek v ose dráhy se středem na BNO radiomajákem. Plus mínus v ose dráhy, protože BNO je o pár desítek metrů jižněji.
2. Nebo využiješ nějaké body, které na vhodných místech už leží, např. v LKTB třeba zrovna body pro GNSS přiblízení. V tom případě můžeš do trati například vložit TB471 a za ním hned TB476 (oba součástí RWY10 GNSS přiblížení a oba v ose dráhy ve vhodné vzdálenosti).
3. Nebo pokud nenajdeš vhodné body na letišti ani v přiblíženích, tak můžeš použít FIX page. Tam si vložíš v našem případě LKTB a pak do prvního řádku pod vložíš 274/5 (vytvoří na mapě zelený radiál z ARP letiště a zároveň kolečko ve zvdálenosti 5nm pro orientaci a do druhého řádku 094 (radiál opačným směrem). Tohle je ale jen vyloženě pro orientaci, éro podle toho nepoletí.
4. Nebo si můžeš vytvořit jen let LKPR-LKTB v RTE1 a do RTE2 vložit LKTB-LKMT, čímž tam dostaneš skutečnou bílou rwy s centrlajnama. Zaletíš pak jakoby přiblížení, goaround rovně, aktivuješ RTE2, dáš DCT někam dál a letíš do LKMT. |
|