Máte už perfektně naučené všechny tratě po českém FIRu a chcete dokázat ze umíte s vaším dopravákem víc?
Myslíte si že VOZ9F je procházka růžovým sadem a chcete letět složitější trať?
Vždycky jste byli soutěživý typ, ale nedáte dopustit na svůj airliner?
Slovní spojení jako "přesná přístrojová navigace" pro Vás nejsou oxymoron a myslíte si ze vyjadřují to co s letadlem provádíte?
Pak bude úterý 1.3.2005 ten správný online den pro Vás. Česká divize IVAO pro Vás připravuje světově zcela unikátní záležitost - online soutěž v přené přístrojové navigaci na dopravních letadlech, příhodně nazvanou Airliners Race:
Propozice soutěže:
Datum konáni: 1.3.2005
Termín přihlášek: 27.2.2005
Termin zveřejnění startovní listiny: 28.2.2005
Začátek soutěže: 1.3.2005 1800 UTC
Předpokládaný začátek praktické části soutěže: 1.3.2005 1900 UTC
Předpokládaný konec soutěže: 1.3.2005 2100 UTC
( Změna času vyhrazena )
Místo soutěže: letiště v LKAA_FIR, bude upřesněno
Typ letadla: libovolné IFR certifikované letadlo, které je schopno nastoupat FL140 a v teto hladine drzet IAS 250
Cena: Malovaný certifikát "Certifikovaný IFRák sítě IVAO" pro vítěze a nehynoucí sláva vyplývající ze zeveřejnění výsledků na fórech periskop, pandora a stránkách IVAO.
Pravidla soutěže:
Přihlášky je možné zasílat do 27.2.2005 na adresu CZ-TC@IVAO.ORG, subjekt "AIRLINERS RACE".
Přihláška musí obsahovat Jméno, VID a volačku se kterou se zúčastníte závodu. Na základě přihlášek budou v pondělí 28.2. vylosována startovní čísla, sděleny instukce pro účast a přiděleny časy pro připojení a CTOT pro start soutěže. Samotná soutěž bude začínaat v uterý 1.3.2005 v 1800 LOC na zatim neznamém letišti v Čechách. Zde se piloti budou připojovat dle získaných instrukcí. Po připojení piloti naladí specifickou frekvenci určenou pro celý závod, obdrží letové plány a budou mít jednu hodinu na předletovoou přípravu včetně spouštění a pojíždění. V danem CTOT pilot odstartuje a poletí po zadané trase. Tato trasa bude definována tak, aby ji bylo možné zalétnout se standardním IFR vybavením, a aby vybavení letadla FMC apod nebylo výhodou. Pro jeji zvládnutí je nutne mit velmi dobré znalosti přístrojové navigace ( radialy, bearingy, atd...) a také postupů jako je vyčkávání, procedurální zatáčky, publikovaná přiblížení atd atd... ) Hodnotit se bude přesnost vykonání jednotlivych instrukcí. V případě, že se v průběhu letu nejaká posádka vzdálí mimo koridor závodu, opustí přidělenou hladinu ci nepoletí danou rychlostí, rozhodčí ukončí její účast, bude divertována do Prahy a její pořadí se bude odvíjet od místa kdy ukončila závod. Trasa navíc bude zadávána formou kvízu, který prověří jednak vaše znalosti LKAA FIRu a jednak postupu při IFR létání. Příklad takového zadáni: " ... po dvou minutach točte vlevo na stejný kurz jako má trať W32 na úseku od OKL na VOZ a tímto směrem pokračujte dokud neprotnete radiál 340 majáku BNO. V okamžiku protnuti změřte DME BNO a pokračujte kurzem ktery získáte následovně - k naměřenému DME v NM přičtěte frekvenci stanoviště Ruzyne Tower v MHz a získané číslo považujte za nový kurz ve stupních...." Trasa povede mimo běžné letecké koridory v LKAA FIR a nemela by narušit běžný provoz na síti IVAO ( radarové služby budou poskytovány stejně jako kdyby šlo o běžný online den ). Celý let by měl trvat približně hodinu.
IVAO-CZ STAFF |
|