Vůbec jsem tím nechtěl říct, že by Ryanair nebo jakákoliv jiná lowcost aerolinka byl v zásadě špatnou společností. Naopak, Ryanair je z pohledu aerolinky výborně fungující společnost s vysokou efektivitou, velmi kvalitním výcvikem a procedurami. Létají pro ně posádky, které jsou díky tomu množství destinací a denních sektorů hodně vylétané a mají spoustu zkušeností s náročnými podmínkami.
Ostatně ani z pohledu cestujícího jim nejde příliš vytknout, když si člověk uvědomuje v jaké kategorii nakupuje produkt a podle toho hodnotí. V mnoha ukazatelích jsou rozhodně lepší než aerolinky s produkty v mnohem vyšší kategorii.
Proč nemám rád Ryanair já osobně není ani o jednom výše uvedeném, ale o tom jakým způsobem se chovají k zaměstnancům, partnerům, dodavatelům, konkurentům, předpisům a tak nějak obecně k celému letectví. Je to o tom, jak vysokou cenu má ona levná letenka, protože cenu kterou neplatí zákazník bohužel někdo zaplatit musí. Někdy i cenou celkem zásadní. O tom jakou cenu má ten fakt, že odletí a přistanou na čas.
To, že s nimi někdo lítá, nebo pro ně pracuje, protože nemá jinou možnost naprosto respektuju a v případě pilotů i hodně obdivuju. Svůj názor nikomu nenutím. Sám se jim ale vyhýbám jako čert kříži a konkrétně pro ně pracovat bych šel až pokud by to byla poslední aerolinka v okruhu 1000km od jakéhokoliv rozumného místa pro život na zeměkouli. V té době by mě ale stejně už ani nechtěli, že ) Důvodů mám spoustu a není to zdaleka jen proto, že je nebo O'Learyho opravdu nemám rád.
Že to jde dělat úplně jinak jde vidět u WestJetu, SouthWestu, nebo třeba i easyJetu tak do roka zpátky. Ryanair je mor, který za cenu levných letenek pro masy zruinoval celé letectví v Evropě. Spousta společností potřebovala hodně změn, to je pravda. Spousta jich potřebovala zaniknout. Ale šlo by to i bez Ryanairu a úplně jinak. |
|