Jen doplním, že jsem doktory zvolil v mém předešlém příspěvku jako příklad. Profesí, které se potýkají se stejnými syndromy je to tiž velmi mnoho, aniž si to vlastně uvědomujeme a nerad bych aby to bylo považováno za zúžení na PILOT-DOKTOR. Třeba hasiči, zejména pak velitel zásahu je na tom úplně stejně, většinou jde o život, rozhodují sekundy a výsledek je závislý pouze na jeho uvážení. Na rozdíl od doktorů a pilotů nikdy nevědí do čeho jdou, jaká je výchozí situace a rozhodování zda do hořícího baráku poslat svýho chlapa kde v okně mává dítě a riskovat že tam ten chlap zůstane nebo tam to dítě nechat uhořet bych za těch tabulkových 22 000,- opravdu dělat nechtěl. Jasně, hasičů je dost, stávkovat nemůžou tak proč jim dávat víc peněz. A tak můžeme pokračovat dál a dál...
Bohužel je zřejmé, že v současné době zaměstnavatelé neberou ZODPOVĚDNOST do souvislosti s ohodnocením a vytvořením optimálních pracovních podmínek. Na vše se hledí prizmatem zisku/nákladů a schovávají se za normy, nařízení a legislativu, bez ohledu na lidský faktor. Důsledkem pak je, že Vás v letadle veze unavený pilot, operuje nemrcouch, který Vás zaštupuje jak fusekli (hlavně že má rouru) a Hasič si řekne... no za ty prachy... to do toho baráku nepolezu.
Naštěstí takováto povolání dělá většina lidí jako "poslání" a stejně udělají víc než musí, protože jim to nedá "stavovská čest" na což zaměstnavatelé silně hřeší. |
|