pozdravujem Ta mily fanusik letectva a skutocne neskutocne silno Ti drzim prsty, lebo na daleky a tazky boj si sa dal a tak aj ja by som Ti rad pomohol svojou malou pomocou......ja som pracoval na lietadlach typu Fokker 70/100 no a prave dnes som sa chcel dostat k schemam, ktore by Ti to vysvetlili, lenze bud som zabudol heslo alebo mi zrusili ucet a tak Ti skusim poradit len z hlavy co si pamatam......PS:moze to byt neuplne a nepresne!!!
.....najprv je to tak, ze vysielacka, tj. ten pristroj, kt. je na piedestaly s dvojicou otocnych ''knobs'' nad sebou pre volenie hlavnej a zaloznej frekvencie a prislusnym displejom k nim a prepinacom medzi hlavnou a zaloznou frekvenciou (circuit breaker, dalej len cb, VHF COM 1, 2, 3, atd.) a potom je mix ( tusim cb AUDIO CTRL PANEL 1, 2, 3, atd.). Cize mame dva na sebe nezavisle systemy....btw. popisujem ti to ako to bolo na F70/100 a podobne je to na B737 CL aj NG a na inych novsich lietadlach......lebo ako pozeram na DC je to este fakt ''old school''.....
....dobre tak k veci....vsetky interakcie boli riesene cez mix....napr. alternative to PTP bolo riesene tak ze na mix panely position RADIO-spring loaded but position INTPH holded switch. Cize ked chces rozpravat cez radio musis drzat v pozicii presne tak isto ako na yoke, do INTPH to mozes prepnut a tam to aj ostane.
.....dalej myslim ze ked sa pouziva maska tak je nutne prepnut switch na mixe na MASK
.....VOICE/IDENT ti neviem povedat, len viem ze ked das na IDENT tak pocujes pipanie ale to vies
.....o maintenance interphone.....technik, kt. je pri push-backu sa pripoji svojim boom setom do zdierky zvonka pri lietadle, pripaja sa to tam kde je aj panel na pripojenie EXT.POWER a stlaci tlacidlo CALL a v kokpite sa rozsvieti kontrolka pri kt. je button a ked ho stlacis tak mozes rozpravat.....u DC to bude asi ine v tom ze ked sa technik dolu pripoji tak v kokpite sa da switch do ON a pri zaklucovani je mozne rozpravat s technikom. Taka poznamka: vychadzaj z toho ze stale ked chces ako pilot rozpravat mimo kokpit tak musis klucovat.
.....k PA myslim ze svieti len ked si prepojeny na PA asi aby si vedel ked vysielas PAXom
.....k loudspeakru....na mixe mas prepinac SPEAKER ON/OFF....prepnutim do ON pocujes vsetko to co si pocul cez sluchadla, len teraz cez speaker .......a to co zo speakru bude zniet to zalezi aky kanal si pustis, napr. je mozne aby CAPT SPEAKER vysielal VHF COM 1 a F/O SPEAKER vysielal VHF COM 2 samozrejme by asi bol z toho chaos ale da sa to.....prakticky sa to da rozdelit tak ze do mixu vstupuju dva podnety....jeden je z radii, markrov, vorov prosto s toho co chytas z vonka a druhy je ten vnutorny ako attendants, PA, intercoms......preto tam je aj to sluchadlo z telefona....cez neho komunikujes vnutorne....alebo tam je mikrofon pri okne na kazdej strane kokpitu
.....zatial tolko ak ti to bude stacit tak parada.....ale myslim ze nebude .....tak sa kludne spytaj a ja skusim zohnat tie schemy....tak dufam ze som aspon trocha pomohol.....good luck!
..... |
|