MIlý Pavle, dovolím si i při respektu tvých zkušeností nesouhlasit.
Jsem i po 20 letech létání a výcvikem v "nové době" (postupně GLD, TMNG, PPL.. přesvědčen - jist, že to, co potřebuje plachtař, je tam v dostatečné míře a objemu. Souhlasím, že pro motoráře už je to málo (ale žádná dostupná učebnice neobsahuje "všechno" a tak se motorář musí stejně učit z mnoha zdrojů) - a naopak.
Troufnu si ale taky trvat na tom, že didaktická hodnota u nás vydávaných současných "učebnic pilota" je mizerná. Což je taky důvod, proč tak často stahujeme učebnice americké (FAA), které toho často neobsahují víc, ale mají to skutečně profesionálně srované, právě hlavně didakticky na velmi vysoké úrovni, takže to nejsou sáhodlouhé bláboly a nepřehledný telefonní seznam (dost často zbytečných) vzorců, ale to co je potřeba, tam je. A často toho tam není víc, než v té svazarmovské učebnici... |
|