Nemyslím si, že by se mělo jednat hned o konec při selhání vyrovnávacího rotoru. Jsou jistě způsoby jak na to. Jsem jen vrtulníkový simulátorčík a teoretik, ale zkusím pár úvah. Kdo má praktické zkušenosti z výcviku mě třeba zjebe a pak opraví Vyrovnávací rotor slouží k vyrovnání krouťáku. Motor točí rotorem na jednu stranu, reakce je rotace vrtulníku na druhou stranu. Pilot to koriguje vyrovnávacím rotorem. Takže když tohle chcípne, je potřeba se zbavit toho krouťáku. Tedy odstavit motor. Vrtulník se pak stává vírníkem a je tedy šance zahájit autorotaci s řízením jen cyklikou.
Co se týče tý ruský obludy, tam to vypadá na aspoň tři navazující potíže. Jednak potíže s tím vyrovnávacím rotorem, pak se objevila zpráva - nevím jak pravdivá - že pilot ohlásil potíže s hydraulikou - tedy předpokládám, že i řízení cyklikou přestalo fungovat normálně a následně to finále až na zem vypadá jako vírový prstenec. Z toho by se dostal roztlačením mašiny kterýmkoliv směrem pryč z něj. Což mu nemuselo s touhle obludou v tak malé výšce jít. Je to opravdu jen moje spekulace nad videem a několika články. Kdo ví, jestli z toho někdy uvidíme závěrečnou zprávu.