taky bych přispěl.
Podle mě je nejideálnější, když už FMC máš, ji taky využít. Ona ti sice na bodech na příletový trati vypočítá občas nesmyslný výšky, ale to se dá manuálně doopravit, nehledě na to, že pokud klesáš podle FMC ve VNAV modu, tak si to FMC spočítá tak, že když budeš klesat např z FL330, poletíš po příletovce přes Bodal do LKPR a zadáš mu, že chceš mít éro na VLM ve FL150 a rychlost 270IAS, tak to tak mít budeš. Ona FMC si to vykalkuluje tak, že začne klesat o trochu dřív a pár mil před VLM se letadlo částečně srovná na minimálním tahu a tím sníží rychlost. Můžeš mu samozřejmě pomoct spoilery. Chce to jen si s FMC pohrát, protože ač na to třeba nevypadá, je to velmi chytrá věcička. Díky tomu, to vlastně až do poslední chvíle můžeš "kalit" co to dá... Za relativně nízkou spotřebu... A pacoší ještě ocení, že budou na místě určení o něco dřív... (i když to asi ne, cestující málokdy pochválí, spíš prudí... ) |
|