To video mělo ukázat jak běží X-Plane 10 v max na 4k, nic víc nic méně. Autor si moc dobře uvědomuje že musí na nastavení ubrat aby to běželo dobře, což můžeš mrknout na jeho jiná videa, ale díky tomu že má opravdu špičkový HW, tedy best i7, best GPU, tak se ho mnohdy lidi ptají jak sviští to či ono. Když mu na Youtobe napíšeš: "hele Robe, můžeš natočit jak vypadá X-Plane 10 v 4k a max nastavení?", rád to udělá. Že toho vzejde nelitatelný SIM není stěžování si nebo hanění X-Plane.
FSX graficky neřeš. Je na grafiku nenáročný, brzdí ho procesor nehledě na grafice. Pokud máš něco jako GTX970 a FullHD, nemáš sebemenší problém i přes 8xMSAA s 8xSGSS.
XP10 a P3Dv2 a dnes i v3 už využívají grafickou kartu více, světla, stíny, teselace, to vše se počítá až na GPU, tudíž je logické že důraz na grafiku roste.
Pokud u současných her pustíš vysoký anti aliasing, což typicky bývá max 4xMSAA nebo 4xSSAA, tak už to dost pocítíš, pokud bys tomu přes drivery nastavil více, nepoběží to výrazně lépe než ty simulátory.
Současné hry ale používají efekty, které často zakrývají kvalitu obrazu například rozmazání při pohybu, lze použít menší kvalitu textur, vypustit nějaký efekt atp. Oproti tomu v simulátorech tohle nepotkáš, naopak obvykle chceme ostré textury u objektů desítky mil daleko a to v pohybu navíc vysokou rychlostí.
Když vypustím DX9 FSX, tak jsou simulátory na stejné technické úrovni jako hry.
P3D má ještě tu výhodu, že LM spolupracují s nVidií na vývoji driverů a optimalizacích, bohužel oproti herním gigantům nemají zdaleka takový vliv, takže změny se prosazují pomalu. Ale několik oprav/vylepšení driverů specifických pro P3D se už našlo, stejně tak se P3D dostal do programů, které mají vlastní SLI profil.
FYI: Současné AMD, konkrétně FuryX jsou výkonově mezi GTX980 a GTX980Ti ale za cenu spíše té 980Ti. R390 pak je mezi 970 a 980, cenou je někde mezi těmito kartami. Slabší karty už neřeším, v zásadě ty nové nepřinesly nějaký výrazný nárust výkonu.
|
|