tak to je mi tě líto, že lítáš pod dohledem ATC, kteří nedovolí klesat letadlu na vyžádání.. Pokud ti to vysvětlil takhle a ne třeba proto, že pod tebou měl letadlo, tak je s prominutím ten ATC hňup. On tě samozřejmě může nechat z provozních důvodů klesat dřív, než si řekneš, nebo později, ale jinak by ti měl vyhovět, protože FMC přece jen vzdálenost "top of descent" spočítá líp a přesněji, než ATC. Jedna věc. Druhá věc, není tvoji povinností, pokud ti to z důvodu ostatního provozu nenařídí dočasně, klesat ratem, kdy by se "cestujícím" dělalo špatně jen proto, že má blbej odhad. Prostě klesej tak, abys to stíhal brzdit, když už si přistoupil na to, že budeš klesat podle jeho uvážení. V reálu ti taky piloti nebudou klesat 3500ft/min, když to nebude nutný.. A co se týče kompetencí... V reálu se, pokud nehrozí, že by předávané letadlo bylo s nějakým jiným konfliktní, předává klidně i 5 minut před dosažením prostoru APP a v klesání do FL150.. Takže se neboj si o klesání říct, nebo když tě dají klesat extrémně brzo, tak říct, že bys radši ještě zůstal v současné hladině a tak. Prostě se nebát ozvat. Doufám, že jsem to nevysvětlil moc zmatečně... |
|