FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Palm Springs Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 13:49
Instructor
... vždy sa pristáva s podvozkom !!!

Ak má pilot tzv. "ebenové ruky" - nepresunie páčku ovládania podvozku smerom dolu. A podvozok zostane v zasunutej polohe. Keďže Murpyho zákony majú všeobecnú platnosxť - na každého pilota čaká, lepšie povedané číha možnosť pristáť s nevysunutým podvozkom ...

Konštruktéri lietadiel sa snažia pomôcť pilotom a ovládač podvozku zvýrazňujú napríklad kolečkom. Napríklad krásny interier Boeingu zohyzdili neestetickým ovládačom podvozku.

Konštruktéri Moravy použili pomerne esteticky stvárnený združený ovládač podvozku a vztlakových klapiek. Ovládač podvozku v tvare kolečka je opatrený ešte dvomi mechanickými poistkami. Ovládač klapiek je v tvare kvapky. Výborná pomôcka najmä počas nočných výcvikových letov.

Pre prípad, že pilot letí na priblížení so vtlakovými klapkami v pristávacej konfigurácii a "zabudne" vysunúť podvozok - zapracuje výrazná zvuková a svetelná signalizácia. Dalo by sa povedať, že zobudí aj mŕtveho.

Piloti, ktorí sťahujú plynové páky až v záverečnej fáza podrovnania a pristávajú na "malých klapkách" sa vystavujú nebezpečenstvu, že signalizácia v prípade nevysunutého pozvozku - zapracuje neskoro.
 
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ